Ma letöröltem kb. 500 képet az érdeklődés hiánya miatt. No comment. Jó lett volna azért egyszer végigpörgetni mind a 3000 képet, mert mindegyikről órákat tudnék mesélni, de be kell látnom, hogy nincs értelme ugyanarról az aranyhalcsordáról 30 képet őriznem. Óriási és dagadt aranyhalak még a repülőről származó szerencsesütivel történő etetése nem biztos, hogy nagy érdeklődésre tarthat számot. Készítettünk egy rakás képet a metróról, hogy mennyire tiszta, jólszervezett és kissé futurisztikus. Hát még az emberek... például ez a lány sem kerül be a fotóalbumomba, pedig nagyon muris divat az üveg nélküli szemüveg.
A fiúk pedig tuti, hogy hetente fodrászhoz járnak, igen trendi fejük volt. És, hogy miért cipelik olyan lelkesen a barátnőjük retiküljét, azt sosem tudjuk meg. Nem egyet láttunk, lehet, hogy olyan kicsik a lányok, hogy nem bírják el a táskát, vagy a fiúk kissé lányosak...
Vissza a metróra: 11 vagy 13 vonal van, mindegyik más színnel jelölve. Mármint a metrókocsi is, meg a peront és a sínt elválasztó üvegfal is, tehát ha lemész, egyértelmű számodra, hogy melyik vonalon vagy éppen. A földön óriási színes nyilak jelzik, hogy melyik metróvonalra hogy jutsz el, hol a kijárat, stb. Tömegközlekedési kártyával lehet utazni, amivel fizetheted a metrót, a buszt és még a taxit is. A közlekedés nagyon olcsó, de erről nem írok sokat, a wikipédián meg lehet nézni a sanghaji metrót, részletesen le van írva minden, még az is, hogy hogyan bővítik jövőre a vonalakat. Nem kocsikból áll a metró, hanem olyan, mint a szupervonat, egy cső csuklókkal. Mindenhol bemondják angolul is a megállókat, ki is írják egy ledes kijelzőn. Mikor fogjuk ezt elérni? Pedig ez a minimum lenne a külföldiek felé, akiktől azt várjuk, hogy a pénzüket Magyarországon költsék el. Sírunk, hogy nem tudjuk beszedni tőlük a parkolási díjat, majd ha kiírjuk angolul is, hogy hétfő....
Zöld, 2-es vonal. Itt nincs teljes plexifal. A tv-ben vagy hírek vagy reklám megy. |
Befelé |
Kifelé |
Befelé odatartod a kártyád, majd kifelé is és a rendszer szépen leveszi róla a viteldíjat. Nincs jegyellenőr. Igazából azért vagyok ennyire lelkes, mert felháborít, amikor a BKV szar helyzetéről papolnak. Közben meg köztudottan hamis bérlettel, jeggyel hagynak utazni embereket és amikor akcióznak a jegyellenőrök, napi 2 millió Ft.ot szednek be. Ez elképesztően sok, miért nem lehet egy zárt rendszert kiépíteni? Annyira egyszerű lenne.
A nevezetes épületekről még nem is írtam....de hát az benne van úgyis az utikönyvekben. Inkább jöjjön egy életkép:)
Eredeti, kínai rágcsáló. (a nadrágom az kínai import) |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése