2012. november 5., hétfő

Útibeszámoló 3.

Remélem bírjátok, hogy lassan adagolom az élményeket. Bennem is lassan ülepszik, 15 Gigányi képhalmaz, selejtezni, válogatni kéne, a naplómat befejezni, nem ezt, a titkost:)
A facebookra is töltöttem pár fotót, de az a fórum csak kirakat, nem alkalmas az elmélkedésre, rácsodálkozásra is ritkán.
A naplómba időrendi sorrendben jegyzetelgettem, hogy ne vesszenek feledésbe az apróságok, gondolatébresztő szavakat írogattam inkább. Kivéve a moszkvai átszállásos tizenXórás várakozást, amikoris megírtam a csendes dont vagy valami hasonlót. Ide inkább az engem leginkább elámító témákat akartam megmutatni annak ellenére, hogy az általam ismert olvasóim nagy részével beszéltem vagy beszélni fogok Kínáról. Az előző, egygyermekes család témához még annyi jutott eszembe, hogy akartam valami szebb, családi pálcikakészletet venni. Négyen vagyunk. Szerintetek? Volt a szupermarketes, Carrefour-os éttermi kiszerelés, aztán az egy darabos és a bazárban a két illetve hat darabos. A darabot 1 pár pálcikának kell érteni természetesen. Persze lehet, hogy üldözési mániám van, de ezt én üzenetnek veszem. Ha valaki két gyereket akar (a városokra igaz ez), akkor a másodikért 1 évnyi átlagjövedelmét kell befizetni egy összegben, ráadásul nem jár egy csomó minden ingyen, ahogy az elsőre, pl. orvosi ellátásért, oktatásért is külön kell valamennyit fizetni. A falvakban nem ilyen szigorúak, mert a földeket meg kell művelni.A tesómat marhán irigylik a kollégái, mert nem elég, hogy 2 gyereke van, még fiúk is ráadásul...
A múltkor emlegetett HVG cíkkben írták, hogy még kb. 150-200 milliónyi embert tudnak a gazdasági fellendülés hatására foglalkoztatni, de ez tovább nem turbózható, ráadásul a bérek egyre emelkednek, lassan olcsóbb lesz Ukrajna vagy Románia. Ráadásul az ipar egyes városok köré öszpontosul, mint Sanghaj vagy Hankou, iszonyú nagy a népsűrüség, a lég- és egyéb környezetszennyezés. Felfelé építkeznek persze, ennyi embert képtelenség lenne máshogyan viszonylag közel helyezni az ipari centrumokhoz. Daruk és toronyházak iszonyú tömege, már a rémisztő kategóriába sorolva nálam.

Óváros, Yu Garden környéke
Lakóház, Puxi
 
Lakópark, Pudong
Ezek csak 20-30 emeletesek és viszonylag ritkásan vannak. Sokkal durvábbakat láttunk az egyik külváros felé metrózva (hévezve). És tényleg lakópark, kerítés veszi körül és van portás is...
Ha Sanghaj 17 milliós és kb. 6200 négyzetkilométer, akkor 1 nm-en csaknem 3 ember él...jól számolok? De gyanúm szerint már 20 milliós...akkor több, mint 3.
 

6 megjegyzés:

Alma írta...

Ha vmi érdekel, az Kína.

Taurus írta...

"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el."Szent Ágoston

Eddig nem gondoltam, hogy ez igaz:)

Taurus írta...

Jövőre megyünk önkéntesnek, ne feledd:)

Alma írta...

Jövőre Robi megy Ariellel, én 2014-ben, mert Tami akkor tölti be a 16-ot.Barnus is kibír nélkülem addigra pár hetet.

Alma írta...

Most hallgatom az Integrál Akadémia antropológiai előadásait és hasonló gondolataim támadnak, mint Szt.Ágostonnak:)))

Taurus írta...

oké, akkor 2014:)
az a gond, hogy annyira nem olvasok az időhiány miatt, hogy férne bele még a kaland és az elmélkedés....