2010. október 18., hétfő

Utazás

Prágában voltam! Céges kirándulás volt, Csehországban ismét, azaz konkrétan Prágában jártunk (meg a brnói tescoban....rumos Orion praliné:)). Volt némi csoportos városnézés, aztán kollégám hóbortos ötleteihez híven bicikli bérlésre adtuk a fejünket. Nagyon praktikus dolog így bejárnia várost, sokkal többet lehet így látni rövidebb idő alatt, olyan helyekre is el lehet jutni, ahova a turista nem nagyon megy, hacsak nem egy hetet tölt ott. 2 óra alatt annyi helyen voltunk, mint két lábon egy nap alatt. Ráadásul gyorsabban, több impulzus ért, egy idegen városban érezhettem helyinek magam, csak azért mert olyan eszközön utaztam, mint ahogy a helyiek. Vicces, mi minden elég a szabadság-érzethez. Megnéztem ismét kedvenc épületemet, azaz "Ginger és Fred"-et, közelről is és egészen távolról, a Szent Vitus székesegyház tornyából.

Este vacsora némi sörrel az U Medvidku-ban, a bátrabbak továbbálltak U Fleku-ba, a még bátrabbak a szexmúzeumba, én a szolid éjszakai városnézést választottam.

Másnap nagyon rövid zsidó negyed látogatás volt.(Kár, hogy "Ági mamáékkal" nem voltam ott tavaly)

Építészetimádóknak Prága egy kincsesbánya, ez az épületegyüttes is kedvenc lesz ebből a szögből:
Háttérben a Tyn templom, de nem is az a lényeg, hanem előtte az az álemelet. Azt hiszem attika a neve, szemből úgy látszik, mintha egy lakott emelet lenne ablakokkal. Győrben is van egy ilyen épület, a régi OTT ház.

Szóval szép volt, jó volt, visszamennénk. A fotókat kollégám készítette, mert ilyen vaksin alkalmatlan vagyok a fotózásra, meg persze nem vittem fényképezőgépet...hát mi vagyok én, turista?

Alma írta...

Nagyon-nagyon irigyellek!Sőt, bárkinek elmeséltem, mindenki együtt érzett velem:))
Jó volt nagyon az Ági mamás út is, de pont a legrégebbi zsinagógába nem mentünk be, pedig tényleg kihagyhatatlan élmény: igazi középkori hangulat, és éppen attól, hogy a mai napig működik, nagyon élő a légkör.

Taurus írta...

Mi sem mentünk be, csak a temető melletti utca-fíling fért bele. De legalább mindig van miért visszamenni. Egyébként szívesen körbenéznék ilyen szemmel Pesten is!