2010. január 24., vasárnap

Torta

Elkészült a Moha-féle mandulás csokitorta. Névnapi, azaz megkésett névnapi torta. De hát ki kellett hagynom még néhány napot a szülinap után, mégsem szabad egy héten kétszer tortát enni. Ki gondolta volna, hogy úgy kell nevet választani a gyereknek, hogy néhány hónappal odébb essen a születésétől, ne csak pár napra. A Karácsonykor született Évák különösen átérzik ezt a problémát....

További infók a tortával kapcsolatban:
A 4 lapból kettő mandulás, kettő diós. Nemcsak költségkímélés volt az oka (diófám van ugyanis), hanem bedöglött az elektromos kávédarálóm, a diót meg gyorsan letekertem egy kézi darálón.
Csak 9 tojás sárgája van benne, mert egyből majonézt kellett sürgősen gyártani. (nem a tortához, hanem a vacsorához készült salátához)
Legközelebb nem teszek bele nutellát, mert a jóból is megárt a sok. Pedig csak a felét tettem bele annak, amit Moha írt.
Ha kevesebbet boroztam volna sütés közben, akkor talán simábbra sikerült volna a csokit elkenni a tetején.


És a végső következtetés: Nem egy gyors kevert tészta, de egy évben egyszer érdemes elkészíteni, igazi ünnepi sütemény.


5 megjegyzés:

Alma írta...

Nekem egy Pavlova lett feladva(Sárától), egyenlőre gyűjtöm hozzá a t.fehérjéket és a bátorságot.
Nagyon szép tortát készítettél.

Taurus írta...

Én is úgyindultam neki, hogy max. kidobtam 10 tojást. Igaz én mindennek úgy indulok, hogy a kutyáknak is enni kell:)

Kipróbáltam a kenyered, tényleg finom. Csak fele alapanyagból a létszámra való tekintettel:)

Alma írta...

Én a csajoknak elmeséltem, hogy az első meglepi sütimmel a csapóajtót támasztotta ki Robi, a Mandulagyönyörűséggel(ez volt a neve a szakácskönyvben).Ettől felbátorodtak, és tök jó sütiket dobnak össze.
Ugye, hogy jó és könnyű a kenyérsütés?

Alma írta...

Nehogy félreértés essen, csapóajtót csak ehetetlen, kőkemény sütivel lehet kitámasztani, és a gyerekek azon bátorodtak fel, hogy anya sem tökéletes sütikkel kezdte.

Taurus írta...

:)
Én is sütöttem hajdan 9 tojásból 3 tojásos piskótát. A 3. adag nem ment a kukába.