2013. augusztus 12., hétfő

Napló 8.

Úgy tűnt, az eső el sem állt két napja. A ködszerű eső mellett 30 fok volt a hőmérséklet, úgyhogy a vadiúj esőkabátom helyett egy esernyő is elég volt az útra. Rutinosan a busz, metró kombinációval jutottam be a belvárosba, a kalauz néni már ismerősként mosolygott rám és már tudta, hol szeretnék leszállni. A Fuzhou Roadra mentem a bookstore-ok utcájába. Orsitól vettem az ötletet és utólag is nagyon örülök, hogy odakeveredtem. Sajnos októberben A-val nem fedeztük fel, pedig ott volt a sétálóutcától, az East-Nanjing Roadtól 2 sarokra. A. imádja a papírt, a füzeteket, a könyveket, a cuki cserepeket. Legalább 3 órát bóklásztam, aztán vettem két vízfestésről szóló könyvet (ami lehet, hogy japán és nem is kínai), ecseteket meg egy teáskészletet 50Y-ért. Akkor már sejtettem, hogy mégsem tudom hazavinni az öcsém dolgait, pedig egy hatalmas, töküres bőrönddel mentem, hogy a hazaköltözése miatt hazacuccoljak egy adagot. Az eső meg a párás levegő jól kifárasztott, mégis gyalog mentem a szokásos 5 km-en, csak átmentem az utca másik oldalára. Alapvetően szépek az utcák, mikor már besokalnék a sok betontól, mindig jött egy helyes park, ahol a szemem legalább megnyugodott kicsit.

Még 1,5 napnyi beszámolóm van, de azt hiszem gyorsítok egy kicsit. Végre ma nem dolgozik a tesóm. Elkísértem fodrászhoz, legalább 1 órát töltött ott, pedig fél centis haja van. Mivel a fodrász nagyon drága, ezért kényszerét érzik sokat foglalkozni a kuncsafttal, legyen miért fizetnie. Kb. 12 fodrász egy viszonylag kis helyen, a fele fiú, koedukált volt az intézmény, de választani lehetett fiú vagy lány foglalkozzon veled. Hajmosás masszázzsal, balzsammal, majd hajvágás szálanként. Na én nem voltam erre hajlandó, főleg úgy, hogy egyik mániám hogy senki nem érhet a fejemhez. (Meg a térdemhez:))
 
A fodrászat melleti kajálda (ahol nem ettünk semmit)
Elvittem a tesómat az előző napokban felfedezett helyeimre, a könyvesboltba, ecsetboltba, ahol rengeteg ember mind na mit? ecsetet akar venni. Még Tianzifang-ot is megmutattam neki, hihetetlen, hogy 2 év alatt nem jutott el oda:)
 
Ha a kirakatból nem látszódna: ecsetbolt
Utcai kajálós, de pálinkás fertőtlenítés kell utána!
Police station
A lakóparki edzőterem - mechanikus futópad

Utolsó nap lementünk sportolni a ház mellé, szinte minden lakóparknak van ilyen. Lehet, hogy használják, de én soha nem voltam az utcán hajnalban, illetve mindig későn értem haza. Elmentünk egy szemüvegboltba és már nagyon bánom, hogy nem vettem meg a cserélhető szárú szemüveget. 3 füllel kb. 10 eFt. Szemüvegesek, ugye átérzitek a vágyamat. Vettünk 5Y-ért dvd-t, gyönyörű csomagolásban a legújabb filmek.... Aztán egy karton francia bort, ami valami hihetetlenül drága (a tokaji aszú is), de a tesóm nemsokára búcsút int a kollegáknak, jól jön majd ez a készlet. A francia fiú viszont korrektül beismerte, hogy csak Kínában tudják eladni ennyiért.
 
Cukik
A reptérre metróval mentünk, lemértük a bőröndöt, kiszedtünk belőle pár cuccot, amit a méretlen hátizsákomra kötöztem rá kívülről...no stressz....persze. Éjfélkor indultunk és persze azonnal hozták a vacsorát. Csoda, ha nem tudtam aludni. A szomszédom egy kínai csaj volt, aki szerint élhetetlen Shanghai, ezért Hangzouban lakik. Nem is fogta fel, hogy az én falumban 3500-an élnek, micsoda putri lehet, gondolta:) Frankfurtban szálltam át egy szinte töküres repülőre - a német légitársaság miért nem megy csődbe?
 
Most, hogy rájöttem az utazás értelmére, szabadságvágyam határtalan, egyfolytában a dél-amerikai túrákat nézem:)
 

Nincsenek megjegyzések: