2013. augusztus 19., hétfő

Egynapos túra Ausztriába

Túra ajánló közepes kondiban lévő felnőtteknek, 12 év feletti, izgága gyermekeknek:

Losenheim falu az első cél. Mehetünk 'nem autópályán', de a túrát jobb minél előbb kezdeni, autópályán hamarabb odaérünk és talán a sofőrnek sem annyira fárasztó. A losenheimi Salamander ülőliftnél lévő nagy parkolóban álltunk meg. A parkolóban kajáltunk egyet, leginkább azért, hogy bírjuk az első etapot. A lift 9-kor indult, mi 10-kor indultunk felfelé, kellett volna visszafelé az az egy óra. Néhány perc alatt kb. 850 méterről 1210 méter magasságba jutottunk, kb. 40 percnyi időt és némi fáradságot spórolva. Az Edelweiß hütte - a felvonótól pár percre - hétfőn és kedden zárva tart...pech. Innen a sárga jelzésen indultunk tovább az un. Fadensteig sziklás gerincen. Az erdős szakasz kb. fél órás volt, de igen hangos:). A saját lihegésünktől nem hallottuk a madarakat és igencsak sűrűn áltunk meg pihenni néhány másodpercre.

Erdős rész vége, lenn az ülőlift teteje
A sziklás szakasz azért volt jobb, mert fotózás címén sok rövid pihenőt lehetett tartani észrevétlenül. Mégiscsak ciki lett volna, ha a 70 éves nénik, bácsik fel bírnak menni (igaz gyosabban, mint mi), úgyhogy némi karizommal, de felküzdöttük magunkat a sziklák között. Következett a 3. szakasz némi üldögélés (fekvés) után.

Pihenő
Ez már technikailag könnyebb, füves-köves szakasz volt, de mivel a panorámát már megcsodáltuk, kevésbé voltunk lelkesek. Elértük a Fischer-hüttét, majd negyed óra múlva a Klosterwappen 2076 méteren lévő csúcskeresztjét. A csodálatos kilátás feledtette a fáradalmakat. A szél kissé hideg volt, kellett a pulcsi, bár lenn 28 fokból indultunk. A hüttében elfogyasztott almás-répás torta és almdudler ismét erőre keltett minket, sajnos nem pihentünk eleget. A felfelé út kissé hosszúra sikerült, 5-kor indult az utolsó ülőlift, ezért 3-kor elindultunk lefelé. Szinte rohantunk lefelé, néha esve-kelve. Kezdtük úgy érezni magunkat, mint egy teljesítménytúrán és így is 5 perccel 5 után értünk le. Szerencsére O. előrerohant és a jófej liftes megvárt minket:) Kb. 15 km-t gyalogolhattunk összesen, felfelé több mint 4 órát, lefelé kettőt, előbbit bőven lehet kevesebb idő alatt, utóbbit meg hosszabb alatt megtenni.