2010. november 22., hétfő

Még elkészül

Karácsony közeledtével mindig elhatározom, hogy nem hagyok semmit az utolsó pillanatra. Régebben már nyáron kész voltam az ajándékötleteimmel, most nem figyelek erre annyira oda. Mióta  a gyerekek felnőttek már nem olyan egyszerű meglepni őket. Zeneszerszám az jöhetne dögivel, de már így is alig lehet elférni az erősítőktől, gitároktól és dobtól. Ehhez képest a fuvola a legpraktikusabb. (Ja nem, a fésű)... 
Mindig szoktam valami apróságot készíteni a barátnőimnek vagy a család néhány  tagjának, illatpárnát, papírzsepi tartót. Néhány ötletet adnék ajándékozáshoz, olyat, ami nálam már bevált.


A lila és piros patchwork anyagból készült hajtogatott papírzsepi tartó leírását itt találtam, Kacsuk Éva prezentálásában. 2 db egyenes varrással összeállítható, nagyobb lányok is próbálkozhatnak vele. Én a 9 cm-es szélességet túl soknak találtam, ezért csökkentettem 8 cm-re. Ez azt jelenti, hogy a többi megadott méretet is arányosan csökkenteni kellett. A megadott 72*15 cm anyag helyett 64*15 cm-es csíkot használtam. Ahol 9 cm visszahajtást ír, ott 8 cm-t hajtsatok vissza, ahol pedig 4,5 cm-t ott értelemszerűen csak 4 cm-t. A 26 cm-es visszahajtás helyett 23 cm szükséges illetve a következő lépésben azt felezve 11,5. Néhány gombostű és mehet a varrógép alá. Sok sikert!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Már megint üzenni akarok!
Nagyon jók az ajándék-ötleteid.