2009. május 22., péntek

Bodzaszörp télire

Mindjárt vége a bodzaszezonnak, de azért leírom az én receptemet is. Ma szűrtem le az első adagot, a mentásat. A bodzabokrot itt nevelgetem a kert végében, jobban mondva nő, mint a gomba:) itt a kertek védelmében, távol az utaktól.

Hozzávalók:
15-20 nagy bodzavirág
3,5 kg kristálycukor

5 dkg citromsav

2 db citrom

2 db narancs

2 l víz

1 csokor menta levele - ha ízesítettet akarunk készíteni

A virágokat nem szoktam megmosni, csak ha régen volt eső és nagyon poros a vidék. A citromot, narancsot forró vízben megmossuk, vékony szeletekre vágjuk. Egy zárható 5 literes üvegbe beletesszük a hozzávalókat. Lezárjuk, 10-14 napig állni hagyjuk, míg a cukor fel nem oldódik, 2-3 naponta óvatosan felkeverve. A végén sűrű kendőn vagy szűrőn átszűrjük, üvegekbe töltjük, lezárjuk. Sötét hűvös helyen 1 évig is eláll. Egyéb infók: Ha nem volt 5 literes üvegem, fazékba tettem, csak akkor gyakrabban kevergettem és fokozottan ügyeltem, hogy ne kerüljön bele semmi, ezért folpackkal zártam le, nemcsak fedővel. Az oldat igencsak telített, ha végképp nem tudott a cukor elolvadni, rásegítettem egy kis melegítéssel. A szűrőm műanyag. Az üveg lezárásakor tettem rá folpackot, arra egy ici-pici Na-benzoátot, arra ismét egy réteg folpack, végül jöhet a kupak. És végül: az 1 évet nem tudtam még letesztelni, legkésőbb februárban elfogyott eddig mind.


Ezt a második képet csak a tálca miatt fotóztam. A barátnőim saját készítésű ajándéka, valamelyik szülinapomra kaptam tőlük, dekopázsolt csempével mozaikolt fatálca.

3 megjegyzés:

Anice kötős blogja írta...

Most irigykedem a befőzési kedvedért. Engem mindig furcsa letargia fog el, ha ilyet kéne tennem, általában gyümölcsökkel kapcsolatban, aztán iránya mélyhűtő.
Egyébként összefutott a nyál a számban, remek ízkombináció lehet! köszi az élményt! Meg kell dicsérni még a mutatós üvegeket és a szép tálcát :)

Taurus írta...

Tényleg sok idő megy el ilyenekre és még az sem biztos, hogy megéri. Egy a biztos, tudom hogy a lekvár pl. tényleg gyümölcsből van.
Az üvegek...hmhm...gyümölcsvodkás, becherovkás...:)

Monika írta...

Hú,még sose gondoltam,hogy mentásat káészítsek!!!!Köszi a receptet!!!!