2009. február 19., csütörtök

Füge gesztenyével

Délután a radiátoron üldögélve szemügyre vettem a kertemet. Nagyon hideg van kint. A két fügebokrom remélem nem fagy el nagyon. A töveiket betakargattam, a hó is jót tesz nekik, de azért egy kicsit aggódom. Végre nekikezdtek a növekedésnek, több mint 5 kiló gyümölcsöt szüreteltem róluk augusztus végétől októberig. Már magasabbak mint én, és lassan eltakarják a kilátást, jobban mondva a belátást a szomszédok elől. Amúgy nem igényes növény, nálam 3 oldalról védett, szélmentes helyen, a ház déli oldalán nő. Így is csak bokor lesz, ahhoz hogy igazi fa legyen, kicsit délebbre kellett volna születnie.
Próbáltam fügebort gyártani, de csúfos kudarcba fulladt a próbálkozásom. A recept szerint vagy sört, vagy élesztőt kell bele tenni, én az utóbbival próbálkoztam. Többszöri kóstolás után rájöttem, hogy ha hányingerem van a bortól, akkor az valószínűleg ihatatlan. Idén majd újra megpróbálom, de valószínűleg sörrel erjesztem majd meg.


Egy kiló fügét sikerült lefagyasztanom, de ez az isteni finom gesztenyés, konyakos füge még frissből készült tavaly októberben. A recept Fűszeres Esztertől származik, de én gesztenyemasszát tuszkoltam a fügék közepébe. Még egyszer mondom isteni.



Nincsenek megjegyzések: