2014. július 6., vasárnap

Pápateszéri

malom túra:
Indulás Fenyőfőtől, Laci bácsi kocsmájától. A múltkor hasfájás, most fogfájás ürügyén ismét egy Jägerrel indítok, bár a 2 törzsvendég figyelmeztet, hogy arra pálinka való. Lehet be kellene ismernem, hogy semmi bajom, szimplán szeretem.... 
Tovább a Bakonyszűcsre vezető szekérúton haladtunk.

Utitárs
Bár az Agyaglyuk árok ősfenyői lenyűgözőek voltak, én a vadkakukkfűtől kaptam extázist, vissza kellene mennem egy tőért. Ahhoz képest, hogy eddig azt gondoltam antitalentum vagyok, sikerült a természetfotózásban fejlődnöm kicsit.

Tényleg ilyen szép, de ez a "mese" egy speckó beállítás a gépemen:)
Aztán jött a tényleges úticél, az Eigner tanya vizimalom romja. Nagy dzsumbuj és az enyészet, alig 50 éve szekerek hordták a búzát itt őrölni, mostanra a természet visszaveszi, ami az övé.

Szűcsre vezető fahíd enyészete
A következő pihenő a grófi fürdő, amit az Esterházy család az 1900-as évek elején építetett. Látszik, hogy nemrég helyrehozták, kiépített pihenőhely, de barbár népek vonultak végig a tájon..
Szamócát szedtünk, én meg fotózgattam.

Lejárat a Grófi fürdőhöz Pápateszér
Épül szépül a bögi malom
Farkashegyen át visszatértünk Fenyőfőre igencsak fájó lábbal, pedig alig volt szintemelkedés. A homokos szekérút (na meg az egész 16 km) igencsak megterheli a lábat, ezek szerint jobban, mint a hegymenet.

Hazafelé megjutalmaztuk magunkat egy estebéddel a veszprémvarsányi Korona Vendéglőben a 82-es út mentén, a harcsahalászléről nyilatkozni is tudok, isteni.

Nincsenek megjegyzések: