2014. július 2., szerda

Medve-szurdok

Egész napos túra, főleg a nyugat-dunántúliaknak ajánlott. Győrből 3 óra autóút 240 km, Szombathelyről szerintem 40 perccel biztos kevesebb. Érdemes korán indulni, hétvégén sokan kirándulnak, 10-re az összes magyar csoport odaér:) Mindenki fotózgat és nem lehet előzni, csak néhány helyen, olyan keskenyek a létrák.

Mi 1/2 10-kor indultunk Mixnitz nevű falucska 6-os parkolójából (toalett van...), kb. 45 perc a szurdok bejárata igencsak meredek emelkedővel. 3,5 Euro a belépő, ami teljesen korrekt ár, a fahíd és lépcsőrendszer szuperül karbantartott. Gyerekeknek 6 éves kortól ajánlják, de ez szerintem csak az osztrák gyerekekre vonatkozik.... Tévénézős magyar gyerekek inkább 9-10 éves korban próbálkozzanak, főleg ha tériszonyos anyukájuk van.

Rengeteg vízesés, a szurdokon átívelő fahidak, őrült mélység, hangosan és nagyon gyorsan zubogó patak, falépcsők - izgalmas nagyon.

Kb. 45-50 perc alatt lehet felérni egy hüttéhez, ami Jausenstation zum Guten Hirten néven fut. 1209 m-en járunk immár. Ha eléggé elfáradtál jutalmazd meg magad.

Innen mehetsz fel a Hochlantsch 1722 m magas csúcsára vagy  a Teichalm tóhoz. Előbbi kb. 1,5 órás 500 m-es szintemelkedés, utóbbi sík, inkább lejtős 1 órás út. 3. lehetőség: Vissza a parkolóba, de nem a szurdokon keresztül, az egyirányú. Ez is kb. 1,5 óra. Na melyiket választottuk?

Mi négyen voltunk, egy busznyi csoporttal nem tudom elképzelni ezt a menetet felfelé, nehéz az időt tartani ilyen pulzusemelős szakaszon. A kereszttől ismét 2 választás: vissza a hüttéhez vagy le a tóhoz. Ha a tóhoz mentünk volna, az +1,5 órát jelentett volna, úgy hogy még 3 órát vezetni kellett hazáig, nem vállaltuk. Július-tól a nyári szünetben, vasárnaponként van vissza busz a tótól Mixnitzig (167-es), de ezen a júniusi szombaton nem találtunk visszafuvar lehetőséget.

Lefelé igencsak sietősre vettük a tempót, az erdő közepén elkapott minket a jégeső, de a sűrű fenyves teljesen megvédett minket. Kabátilag fel voltunk készülve, a bergfex.at-n érdemes időjárást nézni a túra előtt, pontosan bejött a jóslatuk. Ücsörögtünk kicsit a fák alatt, míg elállt az eső, de a kövek igen csúszósak voltak lefelé, kell a jó cipő! Mire visszaértünk a hüttéig szétspriccelt a tömeg. Kis pihenő után legyalogoltunk az erdei ösvényen, legelőn át a parkolóig, este 1/2 8-ra értünk le. Ott voltunk fenn, 1230 m szintemelkedés fel, ugyanannyi le:

Szép volt, jó volt, visszamennénk!