2010. augusztus 6., péntek

Log Cabin Excellel

Bár munkaidőm jelentős részében Excellel dolgozom, még nem tudtam megutálni. Sőt. Nagyon hasznos dolgokat lehet vele művelni, úgymint a családfát kimutatás varázslóval összeállítani vagy éppen patchwork mintát tervezni.
Ez itt egy 5 színből álló Log cabin minta. 4 különböző egység állítható össze belőle úgy, hogy az egyik az alapszín, a maradék négyet pedig úgy variálom, hogy az adott színt mindig egy hellyel odébb teszem:

Ezután mind a 4 típust elkészítem a lehetséges irányokban, be is kódolom a sorokat és oszlopokat, így könnyebb a különböző takaróminták elkészítése:

Ez egy, a lehetséges variációkból. Mind a 4 típusból 20 db-ot készítettem, így egy 10*8 egységes takaróminta készült. Van benne némi rendszer, de a végén már inkább csak a "szemre kellemes" volt a szempont:

A rengeteg és gyönyörű-szép anyagot 5 cm-es csíkokra vágtam fel, a takaró kész mérete emlékeim szerint 2 m széles és 2,4 m hosszú lett, most csak ezt a fotót találtam róla, de majd idővel teszek fel egy jobb minőségűt is. Megrendelésre készült, megpróbáltam visszavásárolni, de nem adták:)

Nincsenek megjegyzések: