2009. szeptember 17., csütörtök

Öt templom

Ma kezdődött az Öt templom Fesztivál Győrben. A győri 'fesztiválok'tól (Gyerkőcfesztivál kivétel!) amúgy teljesen rosszul vagyok, majd erről is írok, de most nem akarom elrontani a kedvem. Szóval Öt templom: Nagyon szeretem ezt az ökumenikus Fesztivált, szolid, kulturált és igazán jó lelkületű. Kiállítások, jó zenék zeneiskolásoktól és ismert zenészektől, városnéző séták, magyarázó istentiszteletek. A részletes program ITT található.
Ma a zsinagógában voltunk, ahol elvileg magyarázó istentiszteletet tartott volna dr. Oláh János a Rabbiképző docense, a győri hitközösség részvételével.
Na ezt nem tudtam elképzelni, hogy oldják meg, nagyon kíváncsi voltam, de a gyanúm beigazolódott. Sajnos felolvasott, amit kissé furcsáltam, hiszen gondoltam egy teológus a kisujjából előránt egy kis vallástörténeti összefoglalót. Én 'gyakorlatiasabb' előadásra számítottam, de azt vettem ki a szavaiból, hogy igazából nem akar vásári majmot csinálni magukból. Meg nem is volt ott 10 férfi:) Azért megmutatta a kippáját és egy imalepelt, táliszt, aztán megszólaltatta a sófárt. Na ennél a résznél lelkesedtem be, de sajna ennyi volt az egész. Ezt a templomlátogató élményemet úgy érzem lehet még fokozni! Aztán Gáti Oszkár olvasta fel a Lubavicsi Rebbe Test és Lélek beszédét, amiből most egyetlen mondat maradt a fejemben: "A lélek tápláléka a tanulás és az erény". Úgy látszik ez 'talált el':) Nagyon szeretem Gáti Oszkár hangját, de a jellemét is. Szókimondó, bántóan egyenes jellem, nem tűri a tehetségtelen, lusta kollegákat, szóval túl őszinte, sokan ezért nem szívlelik. Pedig örülni kellene, ha az ember tudja a másikról, hogy hova tegye, ritkán dícsér, de akkor lehet tudni, hogy az igaz és őszinte.

Megnézem még a Liszt Ferenc Zeneiskola fuvolistáit és el kellene jutni Ferenczi György és a Rackajam koncertre. Meg a görög katolikus templomba is elmegyek magyarázó istentiszteletre (ha fel bírok kelni vasárnap normál időben).

Nincsenek megjegyzések: