2009. szeptember 15., kedd

Nagytakarítás

Elkezdtem a karácsonyi nagytakarítást. Nem, nem beszélek félre. Rájöttem, hogy azért kell 7 évente elköltözni, hogy legalább akkor selejtezzen és rendet rakjon az ember. Ez most nem jött be, tőlünk szokatlan módon már 9 éve élünk itt. Néhány karácsony kimaradt a suli miatt, tanultam, mint az őrült. Meg a 'gyorsan essünk túl a takarításon'-ba nem fért bele a selejtezés. Így hát most szép komótosan, 4 nap alatt - ragyog a kamra. Itt legalább gyönyörködhettem abban, hogy milyen ügyes voltam a nyáron. Elképesztő mennyiségű nylon zacskót dobtam ki, bedobozoltam a festő cuccaimat, kidobtam az ezeréves sosem használt edényeket és vázákat. Csak azt nem tudom, hogy sikerül ezt a rendet tartanom még 3 hónapig...ebben nagyon gyenge vagyok.


Két hétre egy helyiség jut terveim szerint, ebbe bele kell férnie az iratok, könyvek, kacatok átnézésének is, 'takarításundor' nélkül. (Legfőképpen a már semmire se kellő jótállási jegyek kidobása cél!!!)

Én is azok közé tartozom, akik szerint a ház van értünk és nem fordítva; csak annyi helyiség, kert, stb. legyen, ami nem tart rabságban; előbb magában, belül rakjon rendet az ember, aztán kívül; egy jó könyv és se kép, se hang (kis túlzással).

2 megjegyzés:

Alma írta...

Ügyes vagy, milyen jól elosztottad, én is így fogom, nem lesz kudarcélményem állandóan.Én egy jurtát szeretnék öregkoromra, olyan elegem van nem is a takarításból, hanem a kispolgárosdiból.

Taurus írta...

40 voltam, mire rájöttem, hogy a kispolgársági lét elkerülhetetlen, még a lila művészek nagy része is az. Kizárólag a társadalomba beilleszkedni nem tudók, akarók bírnak ebből kicsit felülemelkedni.

A takarítás meg remélem nem úgy villan agyamba karácsonykor, mintha szept 1 óta folyamatosan csak azt csináltam volna:)