2009. március 10., kedd

Mozdulj!

Menthetetlenül közeledik a tavasz, ami számomra nem azt jelenti, hogy rendbe kellene szednem a veteményest. Ami most van benn: snidling a zsíros kenyeremre, menta a Mojitómba, rebarbara a sütibe és petrezselyem mindenbe. Nagyon rendes kis növények ezek, csak nyár végén nehéz megtalálni őket a gazban. Szóval mit is csinálok a veteményezés helyett? Elkezdtem edzeni (télen csak korizni jártam a fedett pályára meg a holtágra)! A kerékpárt még nem merem bevállalni, mert lefagynak az izületeim, a szobabicikli nagyon light, így maradt a spinning. Húsvét után pedig előveszem a futócipőm. Először azt gondoltam, hogy idén csak akkor indulok a félmaratonon, ha tisztességesen végig edzettem a nyarat és 15-20 percet le tudok faragni, az amúgy tényleg rengeteg menetidőmből. De tegnap éjjel rájöttem - mit is lehet éjjel csinálni, mint gondolkodni - idén ötödször futnám le a 21 km-t. Úgyhogy a cél ismét csak a szintidő, az autók nélküli Budapest, az Andrássy út, a Parlament és a Duna csodálatával egybekötött rövidnadrágos városnézés.
A verseny inkább a végét jelenti a futószezonnak, az öröm nekem inkább az edzés, amikor végig gondolom az aznap eseményeit vagy éppen rákészülök azokra. Magányos futó vagyok, ha jön is velem valamelyik családtagom, inkább csak csendben vagyunk ilyenkor. És itt a futópályám télen és tavasszal, lemérve természetesen fától bokorig, hídtól kanyarig:


Zelnice blogján találtam egy felhívást - a nagy fogyásra szeretne csapatot gyűjteni. Jelentkezni nem tudok, mert én épp az ellenkező oldalon állok, semmiképpen nem szabad fogynom. Ha megnyugtat valakit, ez pont olyan nehéz, mint fogyni. De egy ötlettel szeretnék hozzájárulni a sikerhez. A Budapest Sporiroda futófórumán szerveződő akció Kilométergyűjtő hétvége címen fut. Ez a know-how Zelnice csapatában is megvalósítható lenne - minden héten összegyűjtenék ki, milyen sporttevékenységgel járult hozzá a közös fogyáshoz. Bíztató lehet, ha csapatban kifejezve azt látnák a tagok, hogy a héten futottak tíz km-t, letudtak 15 aerobik órát, 8 órát szobabicikliztek a jóban-roszban alatt vagy kirándultak 6 órát a gyerekekkel a friss levegőn! Minden mozgás számít, kivéve a házimunka:( Csapattagok remélem idetévedtek:)

És bár azt szoktam mondani, hogy a fogyás titka a nem evés, az egészséges fogyás szerintem a napi mozgásra, étrendre való odafigyeléssel érhető el. Lányok (fiúk!), kalandra fel!

2 megjegyzés:

Eszter írta...

Szia Tauriu!

Hú most szégyellem magam, de nagyon! Sajnos semmiféle sportot nem űzök, és ez meg is látszik rajtam! Valahogy sohasem vonzott semelyik sportág sem, egyedül úszni szeretek! Ez biztos azért van, mert kisiskolás koromban messze elkerültek a sikerélmények a tornaórákon!
Téged viszont irigyellek az ebbéli kitartásod miatt!
Sok sikert kívánok: Eszter

Tauriu írta...

Kedves Eszter! Könnyen beszélek, de nemcsak a fogyás a lényeg. Van aki igen betegül tud kinézni, ha fogy pár kilót. Az erőnlét az azért kell, hogy bírjuk a mindennapi testi, lelki fáradalmakat. A sport nekem csak ahhoz kell, hogy a lelki, szellemi fáradalmaimat ellensúlyozzam. Egész konkrétan a depresszió elleni legjobb terápia - nemcsak szerintem, a szakirodalom szerint is - a monoton mozgás, leginkább a futás és az úszás! Szóval gyógyultra futottam magam, mostanra meg úgy megszoktam, hogy az életem részévé vált.
Ezt nem reklámozom, de én ettől 'hízom', ha sokat mozgok farkaséhes leszek...de ezzel nem lebeszélni akartalak:)

Megjött a csomag! Nagyon köszönöm a szívecskét!