2010. május 29., szombat

Kultúrhét

A hét eleji grill party-t is a kultúrprogramok közé számítom persze. Tudjátok borkultúra, pálinkakultúra...X bácsi összes pálinkája nagyon finom, az epres egészen különleges volt!
A hét többi része színházlátogatással telt. Már egy éve nem voltam Pesten színházban, most meg egymás után két nap. Először a Katona József Színház Kamrájában néztük Leonyid Andrejev: Kutyakeringő drámáját Gothár Péter rendezésében. Modern, de nem lila, nem blöff, jő színészek. A mi városunkban annyira borzasztó a színház, hogy én már egy kicsi jónak is örülök. Ez a darab pedig eléggé tetszett. Kritika itt, de az ősbemutató óta nyilván változott egy kicsit.
Másnap a Zsótér Sándor rendezte Dürrenmatt: Az öreg hölgy látogatása c. darabot láttuk a József Attila Színházban. Igaz, hogy 2008-ban volt a bemutató, de úgy látszik rám vártak, kár lett volna kihagyni. A tragikus komédia műfaji besorolás teljesen illő, szegény Alfrédot el akarják tenni láb alól, én meg vigyorgok, mint a tejbetök. A színészi gárda nem olyan profi, mint előző nap, de mint mondottam az ember elsősorban "mihez képest" gondolkodik.
A 3. színházi  élményt már csak a családom többi része élvezhette, én sajnos nem tudtam ott lenni. De teljesen feldobódva azt mondták: ezt feltétlenül meg kell nézni!  Kicsi nyuszi hopp, hopp című kortárs kabaréról van szó. "Kiindulópontja egy tinédzsergyilkosság, és a szcenírozott dokumentumdrámának induló előadásról először nem is gondoljuk, hogy nevetni lehet majd rajta." Nem találtam, mikor lesz legközelebb előadás, de gyanítom játszák még. A budapestiek színházügyileg teljesen el vannak kényeztetve, irigylésre méltó a felhozatal, mármint nemcsak a mennyiség, hanem a minőség is.



Legközelebb június 6-án este fél 8-kor Pécsen, a POSzT Off-progjamjai közt látható.

Nincsenek megjegyzések: