2010. január 31., vasárnap

Mosódió

Vettem nemrég indiai mosódió héjat, de nem azért mert környezetkímélő. Egyszerűen kíváncsiságból. Mostam már vele, az illata is jó, de egyszerűen nem tudok szabadulni attól, hogy: -India az egyik legnagyobb környezetszennyező
-Láttam egy fényképsorozatot a Gangeszben úszó szarvasmarha és emberi hullák mellett békésen ruhát mosó nőkről
-Az egyik legnagyobb környezeti katasztrófa Indiában történt egy növényvédőszert gyártó üzemben, Bhopalban. (YouTube: Bhopal gas tragedy vagy Bhopal chemical disaster szóra keresve utánanézhetsz, szándékosan nem linkelek)

Egy kicsit elgondolkodtam azon, hogy valóban számít-e, hogy én kevésbé szennyezem a vizet, mintha mosószerrel mosnék? Mindettől függetlenül színes ruhákhoz fogom néha használni, fehérekhez biztos nem. A hozzáadott fehér vászonzacskó már a második mosáskor teljesen szürke volt, gondolom a fehér ruhákkal is ez történne. Ekcémásoknak ajánlott, de akkor az öblítőszert is mellőzni kell, esetleg pár csepp ecet javasolt erre a célra.


3 megjegyzés:

Jó áron web áruház írta...

Szia, kiseri blogján keresztül kukkantottam be hozzád, a mosódió bejegyzésed miatt.
A környezeti katasztrófa sajnálatos, és valószínűleg emberi mulasztás vagy meghibásodás miatt történt...
Én úgy gondolom, hogy biztosan számít, ha Te, és én, és minden hozzánk hasonlóan gondolkodó kevésbé szennyezi a vizet, naponta több millió köbméter vegyszertől kímélve azt meg. Gyermekeink felnövőben vannak, és unokáinknak is élni kell valahol. :-)
Örülnék neki, ha benéznél hozzám, talán bátrabban használod majd a mosódiót :-) http:\\mosodiohej.blogspot.com
Trixi

Alma írta...

Én biokorszakomban mosószappant reszeltem le, és azzal mostam, csak egy idő után ekcémásak lettünk tőle, talán ha ecettel öblítettem volna ki a ruhákból, akkor nem jártunk volna vele így.Most Persilt használok, és illóolajos ecettel öblítek, kacérkodom a mosódióval egy ideje, de fehéreket biztos nem mosnék vele.

Taurus írta...

Hát igen, azt a katasztrófát egy amerikai cég hanyagsága okozta.
Köszi Trixi, benézek hozzád!
Biztos Alma is:)